Úlohu vypracováva každý samostatne alebo v dvojici. Komunikácia ohľadom riešenia, zdieľanie kódu a pod. je zakázané. Pri odpísaní úlohy alebo jej časti je DÚ hodnotená 0 bodmi, a to aj pre tých, ktorí úlohu odpísali aj pre tých, ktorí ju dali odpísať.
Úlohu posielajte elektronicky na adresu beata.ulohy@gmail.com s predmetom CR 2020 - DU3 - priezvisko/priezviská Podľa neho sa maily automaticky triedia, preto tento formát treba dodržať.
Body za DÚ dostanete mailom. V prípade, že úlohu riešite v skupine, pri odovzdávaní pošlite kópiu mailu aj ostatným členom skupiny, aby aj oni dostali informáciu o hodnotení, keď ju budem posielať pomocou reply all. Ak to nespravíte, je vašou úlohou informovať kolegov o bodoch.
Posielajte vypracovanú úlohu v pdf formáte (súvislý, dobre čitateľný text, vrátane zadania príkladov). Ak je súčasťou riešenia práca v R-ku, pošlite aj použitý kód ako samostatný súbor. Ak pracujete s dátami, pošlite v prílohe aj dáta, alternatívne mi môžete poslať .Rdata súbor.
Každý, resp. každá dvojica pracuje s inými dátami, rezervácia dát na stránke (píšte svoje meno/mená a link na stránku predmetu, neuvádzajte svoj e-mail) http://www.websitegoodies.com/guestbook.php?a=view&id=1737049
Ako vyzerá kurz časových radov, čo sá týka téma ARIMA/SARIMA modelov na iných univerzitách?
Nájdite dva príklady z domácej úlohy alebo písomky na zahraničnej univerzite, ktorý sa týka tejte témy. Príklad typu “overte stacionaritu a invertovateľnosť zadaného procesu” je za polovičný počet bodov, na plný počet treba niečo viac (práca s dátami, Woldova reprezentácia, ACF, stacionarita s parametrom a pod.). Ideálne niečo zaujímavé :-).
Odovzdáva sa:
Názov školy a kurzu, link na zdroj zadania a na prípadné riešenie.
Zadanie úlohy a vlastné riešenie. (Ak má úloha alebo písomka na webe vzorové riešenie, treba to v predchádzajúcom bode spomenúť a dať naň odkaz. Môžete ho na kontrolu použiť, ale odovzdané riešenie musí byť vaše vlastné.)
Výber príkladov:
Tento týždeň sme počítali príklady z midtermu na Berkeley, z tohto predmetu sa už ďalšie príklady nemôžu použiť (ale niektoré ich domáce úlohy sa môžu hodiť pri príprave na skúšku).
Keďže každý má iné zadanie, tento príklad sa nepočíta do bodu “úlohy analogické domácim úlohám - to isté zadanie, len s inými dátami” z kostry na skúške.
Dva príklady, ktoré odovzdávate, môžu pochádzať z toho istého predmetu alebo môžete nájsť dva rôzne predmety na rôznych školách.