Global Management Challenge 6. edícia
http://www.slovakgmc.sk
11.3. 2008 sa uskutočnilo Národné finále Global Management Challenge v hoteli Devín. Víťazov sme spoznali v Zrkadlovej sieni Primaciálneho paláca. Najlepším tímom sa stal tím Blue tree - Juraj Greško (Fakulta managementu Univerzity Komenského, 4. ročník), Peter Krajňák (Fakulta managementu Univerzity Komenského, 2. ročník) a Matej Tunega (Fakulta matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského, 4. ročník).
Kto zapojil zo studentov odboru EFM?
V celoslovenskom finale:
1. miesto - Matej Tunega (4.roc. EFM) , bol v time so sutaziacimi z FM UK - co znamena aj reprezentaciu Slovenska na svetovom finale.
4. miesto - Zuzana Grivalska, Katarina Kadlecikova, Janka Orsaghova a Lukas Svienty (4.roc. EFM)
K tomuto nepochybnemu uspechu nasich studentov si dovolujem srdecne zablahozelat.
Dalsi nasi studenti bojovali v nizsich kolach sutaze.
Po prvom kole skoncili timy:
- Mariana Fukasova, Zaneta Trumpesova a Andrea Vasekova (4.roc. EFM)
- Martin Toth, Martin Lauko, Norbert Svarda a Michal Zavodny (4.roc. EFM)
- Peter Klatik (ten bol v time s ludmi,ktori nie su z nasho odboru)
Po druhom kole:
- Majka Jankova, Zuzana Hromadkova a Dusan Zajac (4.roc. EFM)
- Martin Novak (ten bol v time s ludmi,ktori nie su z nasho odboru)
- Petra Bakosova, Juraj Hledik, Adam Rehurek a Juraj Spilda (2.rocnik EFM)
- Valikova, Jakubik, Fitala, Birova (5.roc. EFM)
Ucast v sutazi sutaziaci hodnotili velmi pozitivne.
V podstate sutaz zabrala tak 2 - 3 hodiny tyzdenne, vyuzivali sme v podstate len analyticke myslenie, mozno trochu z teorie hier. Islo hlavne to prist na to, ako funguju trhy a snazit sa odhadnut, co urobi konkurencia a co je najlepsie pre ziskanie vysokej ceny akcie.
V podstate islo o sutaz na virtualnom trhu, kde sa kazda firma ( firmu reprezentovalo jedno 3 - 5 clenne druzstvo) snazila dosiahnut co najvyssiu cenu akcie na trhu. Studenti reprezentovali senior management firmy a robili rozhodnutia o: vyrobe (kolko vyrabame akych vyrobkov, ako dlho sa bude vyrabat ktory vyrobok- od toho zavisela kvalita, na ktory z troch trhov ich budeme kolko distibuovat, zabezpecenie surovin na vyrobu vyrobkov, nakup a predaj vyrobnych strojov, vyclenenie hodin na udrzbu), cenach (na kazdy vyrobok a na kazdy trh samostatne), marketingu (rozpocet managementu, firemny image v na jednotlivych trhoch, priamu propagaciu jednotlivych vyrobkov na kazdom trhu), zamestnancoch (dva druhy zamestnancov, vyber sposobu prijimania - nabor vs. skolenie, urcovanie miezd), distributoroch (nabor potrebneho mnozstva na kazdy trh, urcenie financnej podpory a provizii), vyvoji a vyskumu (rozdelenie prostriedkov na vyvoj a vyskum kazdeho vyrobku ako aj web stranky), mnozstva investicii do vladnych dlhopisov, vysky uverov, vysku vyplacanych dividend, vysku poistneho v zavislosti od rizika ake sme boli ochotni prevziat na seba.
Sutaz prebiehala v troch kolach. Prve dve boli online. Na zaciatku kazdeho kola sutaziaci dostali historiu firmy z 5 predchadzajucich stvrtrokov a my sme sa postupne kazdy tyzden rozhodovali na nasledujucich 5 stvrtrokov. V prvom kole bolo 32 skupin po 5 timov a z kazdej postupovali prve 2 timy. V druhom kole bolo 8 skupin po 8 timov a z neho uz postupovali iba 1. do "Narodneho finale". A finalove kolo prebiehalo uz len jeden den - v Hoteli Devin.